Nitihka penemu
Noriati A. Rashid et. al. (2015), strategi ngajar enggau belajar tu siti
pengawa ti dilanggur lalu ditentuka dikena ngemudahka siti-siti pengawa
belajar. Pia mega, nitihka Kamus Dewan, 1998 strategi mai reti langgur ke
berurun dikena nyapai siti-siti utai. Nambahka nya mega, strategi tu siti
pemandai dikena ngatur sesebengah utai. Lalu ba bidang pelajar, strategi tu
siti pengawa dikena milih langkah rapat lalu pemanah ripih jalai enggau teknik
ke udah dilanggur ba siti-siti pengawa ngajar enggau belajar bepelasarka
objektif ke deka dijapai. Strategi ngajar enggau belajar tu mai tanggung
pengawa ke besai dikena pengajar ngajar nembiak ke ngembuan penau, pengulih
enggau pengerindu sida ba sesebengkah utai sekalika dalam bidang pelajar tauka
ukai.
Strategi
ke selalu dikena pengajar ngajar iya nya ngajar bepusatka pengajar. Ngajar
bepusatka pengajar tu iya nya pengajar deka nyadi ketuai lalu ngatur semua adar
tauka pengawa ke deka digaga. Nitihka penemu Brophy, 1978 ba bup Noriati A. Rashid, langkah rapat
ngajar bepusatka pengajar baka tu nyamai diatur enggau dilanggur. Chunto strategi
tauka teknik ngajar bepusatka pengajar tu iya nya baka bepelandai,
demonstrasyen enggau becherita iya nya pengajar ke nyadi penusi jerita. Ambika
chunto maya ngajar kelas tahap satu, nembiak empai mayuh nemu bejaku ba mua
mayuh nambhka mega nembiak selalu empai nemu macha enggau nyepil leka jaku
tauka genteran karang ke mudah. Tu ngujungka ngajar enggau belajar bepusatka
pengajar agi dikena nyentukka ke diatu. Uji peda penteba ngajar enggau belajar
bepusatka pengajar ba kar kutak di baruh tu;
kar madahka penteba ngajar
enggau belajar bepusatka pengajar.
Ba pengajar ke nyadika pugu megai
tanggung pengawa ba proses negajar enggau belajar ditu ukai nama, laban semua
utai enggau pengawa nitihka adar ari pengajar magang lalu nembiak semina nitih.
Pia mega, nengah penteba ngajar enggau
belajar tu tadi nembiak kurang besosial. Kebuah pia, sida nadai begelumu lalu
ngaga pengawa begulai. Pengajar mega nekanka peresa sumatif dikena meri gred
ngagai nembiak. Lalu formatif enda dikena lalu pengulih nembiak ba pengelandik
jaku enda ulih ditemu. Pia mega, nembiak enda rindu ngagai penerang ari
pengajar laban sida nadai peluang deka bejaku. Ngasuh nembiak kelebih agi
ngembuan tukuh nyadi ketuai ti autokratik laban sida nadai diberi demokrasyen
lebuh ngaga pemutus. Nambahka nya mega, pengajar meri kuliah ngagai sida
senentang pelajar. Pengajar mega ngemeratka pengulih objektif pelajar sida empu
ukai nembiak. Ba startegi tu, nembiak kurang kreatif lalu nadai inisiatif deka
belajar.
Ba Ukai nya aja, pengajar nyadi ketuai lalu
meri adar sereta ngontrol kelas nya ke ngasuh nembiak ke pasif ninga aja laban
komunikasyen pengajar semina siti adar.strategi kedua, iya nya nya ngajar
enggau belajar bepusatka nembiak. Strategi bepusatka nembiak tu mai reti
pelajar tauka nembiak ngambi ulih mimit tanggung pengawa pengajar ke ngajar ba
pelajar sida,, Noriati A. Rashid, 2015. Belajar sechara aktif nengah strategi
tu deka nikika pengulih nembiak, Orlich et. al, 2007. Kebuah pia, laban fokus
diberi ngagai nembiak lebuh sida begagaka aktiviti. Sida mega bisi ngambi ulih
ngaga pengawa begulai enggau pengajar. Ba ditu nembiak deka belajar mayuh agi
macham pekara enggau konsep. Ambika
chunto, lebuh nembiak belajar pengelandik macha dia sida deka diasuh macha
selampur, macha beraban lalu macha individu. Ba ditu kitai deka mai nembika
begulai sama dalam pengawa belajar enggau belajar. Peda di baruh tu siti kar
kutak senentang penteba strategi ngajar enggau belajar bepusatka nembiak;
Kar kutak madahka penteba strategi
ngajar enggau belajar bepusatka nembiak.
Ba ditu, nembiak lebih aktif ba aktiviti
ngaja enggau belajar laban sida endang diasuh ngaga aktiviti. Pengawa besosial
sida pen nyadi laban sida bisi betulung, maya ngaga pengawa tauka mantaik asil
lebuh pengajar ngasuh. Nembiaklebih kretaif lalu chara belajar sida mega bisi
inisiatif enggau bechura kreatif. Ba ditu, pengulih objektif nembiak
dikemeratka, tang disiplin nembiak pedis dikontrol ba ditu. Strategi
tu mega ngemeratka pengawa pengerembai Jasmani, Emosi, Rohani, Intelek enggau
sosial. Nengah srategi tu mega nembiak ditara nyadi ketua ba dalam raban lalu
sida bisi peneleba nyadi ketuai ke demokratik. Pia mega, ati sida ke deka nemu
utai baru endang sigi balat. Ambika chunto lebuh pengajar ngajar utai ke enda
ditemu sida, dia sida deka gagit deka nemu. Pemanah iya mega, laban komunikasyen
dikena ditu iya nya komunikasyen dua adap iya nya entara nembiak enggau
pengajar enggau nembiak enggau nembiak. Kepenudi, penemu belajar bepindah kin kia ba
kognitif nembiak.
Strategi bepusatka sumber tuaka
kereban. Strategi tu mai reti pengajar bekenaka mayuh macham kereban baka bup,
kereban dro, kereban sainstifik, komputer enggau mayuh agi. Ba ditu dikemeratka
ngena mayuh macham kereban dikena ngemanahka pengawa ngajar enggau belajar. Tu
mega nitihka beberapa factor tauka kebuah baka objektif pelajar, utai ke deka
diulihka nembiak, strategi belajar enggau pengulih nembiak, tu nitihka penemu
Noriati A. Rashid et. al. 2015. Antara sumber dikena ba pengawa belajar baka
slaid enggau jalur filem, projector, televisyen enggau pita rikod, model-model
tiga dimensyen baka glob enggau rangka tubuh mensia, enggau pakej belajar baka
komputer.
Strategi bepelasarka aktiviti tu
meri peluang ngagai nembiak dikena ngelatih sida mengaplikasyenka utai ke udah
dipelajar sida seharinya. Beberapa penteba ke patut dipeda ba strategi
bepelasarka aktiviti tu, keterubah iya aktiviti ke dipilih mesti befokus ngagai
objektif pugu topik ke deka diajar enda tau limpang. Kedua, aktiviti ke mayuh
diambi kira enti iya agi besibil enggau topik ke deka diajar. Ketiga, aktiviti
ulih meri peluang berinteraksyen lalu ngaga refleksyen. Keempat, aktiviti ke
dipilih patut manah lalu mesti bisi meri impak ti maksimum. Ke simpul iya, kesemua empat iti
sstrategi tu amat beguna lebuh ngajar enggau belajar awakka kitai patut nemu ni
bagi ke nemban dikena ngajar ba kelas kitai sekalika kitai ngena ngajar enggau
belajar bepusatka pengajar, bepusatka nembiak, bepelasarka sumber tauka kereban
tauka bepelasarka aktiviti tuaka pengawa ke difokus.
No comments:
Post a Comment